Samsung x Øyafestivalen

Samsung var en av hovedsponsorene av Øyafestivalen 2018. Målene var å oppnå høyest mulig avkastning på sponsoravtale, kundene skulle teste ut Samsung sine produkter og generere leeds. Samsung sitt eget cross brand «Do what you can’t» skulle være gjennomgående i løsningene.

Før:

For å trekke paralleller til Øya og Samsung sitt engasjement for miljøet, tok vi tak i et samfunnsproblem: Det kastes over to tonn søppel i Oslos gater hver helg. I forkant av festivalen lagde vi «Junk Reward» som var en interaktiv belønnende søppelkasse. Bevegelsessensorer registrerte når noen resirkulerte og noen heldige vant billetter til Øyafestivalen.

I tillegg kjørte vi en konkurranse, hvor mennesker som ikke hadde muligheten til å delta på festivalen kunne få en «trøstepremie». Vinneren overraskes med en helt spesiell opplevelse med livesending fra Øyafestivalen. Konsertene ble filmet av artisten Bendik med Samsungs sitt 360 kamera.

Under:

Vi lagde en stand med bærekraftige løsninger. Vi satt opp en lounge, ladebar og fotoboks.

Etter:

Alle som deltok i en eller flere av aktivitetene, ble registrert med navn og telefonnummer. Alle leeds fikk et tilbud på en av Samsung sine produkter, med en kupong som kunne benyttes på Samsung sin webshop.