Nova Vista fikk oppdraget med å lansere Freia Sjokoladehus i Norge. Vår strategi ble i den forbindelse å gå ut i mange kanaler og skape kommunikasjon som engasjerte bredt i den norske befolkningen. Vi utarbeidet først en landingsside med informasjon og inspirasjon til hvordan man bygger et Feria sjokoladehus og hvilke produkter som trengs. Visuelt uttrykk og inspirasjonsbilder ble utarbeidet for annonser i digitale flater og boards. Deretter valgte vi å bygge Norges største sjokoladehus i en glassconteiner på Egertorget. VG ble valgt som mediepartner og hadde en rekke innslag om byggingen og prosessen på VG TV. Dette resulterte også i innslag på Tv2 og NRK. Det ferdige sjokoladehuset ble senere utstilt på folkemuseet.
Experian
Nova Vista jobber løpende for analyseselskapet Experian for å bygge kjennskap og kunnskap via tradisjonell PR. Det jobbes månedlig med budskap knyttet til teknologi, tilstanden til norsk næringsliv og privatøkonomi for å bygge varemerke og befeste selskapets posisjon som blant Europas og Norges ledende innen sitt felt og fagområde. Ved å jobbe på medienes premisser i form av å komme med relevant informasjon med høy nyhetsverdi, får selskapet muligheten til å formidle riktig og viktig informasjon med høy nyhetsverdi via troverdige kanaler.
Spis og Drikk
Aller Media, Vin- og brennevinleverandørenes forening og Nova Vista inngikk i 2017 et samarbeid. Vi hadde sammen funnet en utfordring i det norske markedet: Folk flest i Norge kan for lite om kombinasjonen vin og mat, de fleste går for det samme, trygge valget. Dette ønsket vi å gjøre noe med.
Nova Vista utarbeidet en strategi som resulterte i et konsept som ble Norges største vin– og brennevinsfestival i Oslo Spektrum. Vi for konsept, nettsider, annonsemateriell og innhold til sosiale medier, samt omtale på redaksjonell plass. I tillegg gjennomførte vi selve arrangementet, i tillegg til å stå for design og uttrykk til de fleste leverandørene tilstede. Vi utviklet også en digital hub for salg av billetter knyttet opp mot en betalingsløsning på arrangementet. I tillegg ble det produsert en rekke filmer som ble benyttet i annonseringen.
Våre undersøkelser gjennomført i etterkant blant forbrukere viste en økt oppmerksomhet for merkevarer som var tilstede.
Fjordland
Fjordland ønsket ny og spennende kommunikasjon i butikk samt bedre verktøy internt og for sine selgere i oppfølging av kampanjer. Nova Vista utviklet i den forbindelse en rekke kampanjer med tilhørende materiell og laget et nytt digitalt selgerverktøy for Fjordland som ble benyttet som oppfølging av selgere og butikker. Den nye digitale plattformen ble også benyttet av ledelse og administrasjon for oppfølging av de ulike iniativene. I tillegg til dette produserte Nova Vista en rekke kampanjefilmer som ble benyttet internt på årlige samlinger og i andre sammenhenger.
Grundig (restebryllupet)
I forbindelse med Grundig sitt globale initiativ Respect Food, utviklet Nova Vista prosjektet Restebryllupet. Et prosjekt som ble rullet ut i hele Norden. Via en sosiale medier søkte vi etter par i Norge, Sverige, Danmark og Finland som ville gjennomføre et bryllup det det kun ble servert mat som normalt ville blitt kastet. Totalt var det mer enn 300 par som søkte, før vi til slutt valgte ut fire par – et par i hvert land. Prosjektet fikk omfattende mediedekning i regionale så vel som lokale aviser. I tillegg åpnet vi landets første restaurant som serverte mat utelukkende basert på restemat. Restauranten var inspirert av stjernekokk og Grundig-ambassadør Massimo Bottura. Restauranten var fullbooket hver dag, og fikk oppmerksomhet på redaksjonell plass som for eksempel God Morgen Norge.
Playstation
Nova Vista drifter alt av PR for PlayStation Norge. Dette innebærer daglig mediekontakt, monitorering, pressemeldinger og strategisk rådgivning rundt alle spillanseringer. I tillegg jobber vi med både gaming- og lifestyle-influencere både på YouTube, Instagram og Twitch. I denne sammenheng har vi valgt en strategi om å jobbe tett med en fast gruppe influencere som får ta del i alt PlayStation gjør i Norge, i tillegg til at de serves med de som gis ut av både spill og utstyr.
Ett eksempel er I forbindelse med releasen av spillet Death Stranding der vi laget et kit til influencere som lignet på en koffert som hovedpersonene i spillet bærer med seg. Denne inneholdt spillet samt merch og var perfekt til å dele i sosiale medier.
Insignia - digitale verktøy
Insignia ønsket bedre digitale verktøy for kundeoppfølging og for å følge prosessen fra kjøp til utlevering av Jaguar I-PACE. Nova Vista programmerte og designet en dynamisk løsning for alle plattformer som følger kundene fra A til Å i hele prosessen. Vi har kun fått utelukkende gode tilbakemeldinger fra kunder og verktøyet benyttes nå fast som en for Jaguar I-PACE kunder i Norge.